Hvordan kan vi hjelpe deg?
Jeg får ikke til å betale med Apple Pay/ Google Pay
Dersom du opplever problemer med å betale med din digitale lommebok, er det flere enkle tiltak du kan prøve for å løse problemet:
- Omstart av mobilen: Dette kan bidra til å gjenopprette midlertidige forstyrrelser av funksjoner eller dersom apper og programmer fryser. Prøv å slå av mobilen fullstendig, vent ti sekunder, og slå den deretter på igjen før du prøver på nytt.
- Fjerne mobildekselet: I enkelte tilfeller kan mobildeksler forstyrre kommunikasjonen mellom mobilen og betalingsterminalen ved kontaktløse betalinger. Dette gjelder spesielt hvis du har bankkort eller andre kort liggende inne i dekselet som kan forstyrre signalet som mobilen bruker til å kommunisere med terminalen.
- Sjekk NFC-funksjonen: Både Apple Pay og Google Pay bruker NFC-teknologi for å foreta kontaktløse betalinger. I noen tilfeller kan NFC være deaktivert på din enhet. Sørg derfor for at NFC er aktivert på mobilen din. Dette kan du vanligvis gjøre i innstillingene på mobilen under "Tilkoblinger" eller "Trådløs og nettverk".
- Oppdater lommeboken: Forsikre deg om at du bruker den nyeste versjonen av den digitale lommeboken din. I noen tilfeller kan en oppdatering inneholde feilrettinger eller forbedringer som løser problemet du opplever.
- Legg til kortet på nytt: Dersom du har sjekket opp alt ovenfor uten hell kan du prøve å fjerne det registrerte kortet fra Apple Pay eller Google Pay og deretter legge det til på nytt.
Får du fortsatt ikke får betalt med Apple Pay eller Google Pay etter å ha prøvd disse tiltakene, anbefaler vi at du kontakter vår kundeservice eller support for din digitale lommebok for videre hjelp.