Hva kan dekkes av reklamasjonsretten?

Reklamasjonsretten dekker flere aspekter hvor selger ikke leverer varen eller tjenesten du har betalt for. Blant annet er det mulighet for å få reklamasjon og pengene tilbake dersom:

  • Varene du har bestilt ikke blir levert eller har betydelige mangler
  • Tjenesten ikke blir levert som avtalt eller har betydelige mangler
  • En reise du har bestilt blir kansellert
  • Selger eller tjenestetilbyder går konkurs
  • Du opplever svindeltransaksjoner på ditt kort
  • Arrangementer blir avlyst
  • Du oppdager dobbelt belastninger av transaksjoner
  • Du oppdager ukjente transaksjoner på ditt kort

Merk at reklamasjonen kun gjelder for selve transaksjonen og ikke påfølgende tap som eksempelvis dekning av forhåndsbetalt hotell ved kansellert flyreise og lignende. Kravet du melder inn må med andre ord være likt det du har ovenfor selger eller tjenestetilbyder og kan bare være pengekrav.

Saken må også være forsøkt løst med selger før du kan melde inn krav.

Tilbake