Personvern­erklæring for TF Bank Nordic

Hos TF Bank Nordic er beskyttelse av ditt personvern en grunnleggende del av vår virksomhet. Enten du er kunde, partner eller noen som har vært i kontakt med oss, ønsker vi at du skal føle deg trygg på hvordan vi håndterer dine personopplysninger.

Denne personvernerklæringen er utformet for å gi deg klar og transparent informasjon om hvordan vi samler inn, bruker og beskytter dine personopplysninger. Den beskriver også dine rettigheter og hvordan du kan utøve dem. All databehandling skjer i samsvar med personvernforordningen (EU) 2016/679 (GDPR) og andre gjeldende personvernlover.

TF Bank Nordic er et datterselskap av TF Bank AB, som tilbyr finansielle tjenester i Sverige og internasjonalt. Disse tjenestene leveres gjennom selskaper innenfor TF Bank -gruppen, inkludert gjennom filialer og grenseoverskridende virksomheter.

Dette varselet gjelder for all behandling av personopplysninger i TF Bank Nordic, enten du:

  • er en kunde,
  • har søkt om et av våre produkter eller tjenester,
  • er leverandør eller forretningspartner,
  • eller har vært i kontakt med oss uten å etablere et kundeforhold.

Vi er forpliktet til å håndtere informasjonen din med høyeste grad av omsorg og respekt. Hvis du har spørsmål eller bekymringer om hvordan vi behandler dine personopplysninger, ikke nøl med å kontakte oss. Du finner våre kontaktopplysninger i seksjon 12 i denne meldingen.

Følgende definisjoner gjelder gjennom hele denne personvernerklæringen:

TF Bank Nordic Group

Datterselskaper og filialer eid fullt ut av TF Bank Nordic AB.

AML/CTF

Refererer til lover, forskrifter og prosedyrer som er utformet for å hindre kriminelle i å forkle ulovlig inntjente midler som legitim inntekt. Finansiering av bekjempelse av terrorisme (CTF) innebærer tiltak for å oppdage og forhindre bruk av finansielle systemer for å finansiere terroraktiviteter.

DPO   

Personvernombud

Kunde

En person som har inngått, eller har uttrykt intensjon om å inngå, et kontraktsforhold med TF Bank Nordic.

 

TF Bank Nordic  

 

TF Bank Nordic AB, organisasjonsnummer 559476-6379

 

TF Bank Nordic er datakontroller for behandlingen av dine personopplysninger i samsvar med personvernforordningen (GDPR). TF Bank Nordic har sin primære virksomhet i Sverige, og derfor anser TF Bank Nordic at TF Bank Nordics ansvarlige tilsynsmyndighet er den svenske databeskyttelsesmyndigheten (IMY).

Du finner kontaktinformasjon til TF Bank Nordic og IMY i seksjon 12.

TF Bank Nordic beholder dine personopplysninger kun så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålene angitt i denne meldingen og i tabellene ovenfor, med mindre en lengre oppbevaringsperiode kreves eller tillates av gjeldende lov. Varigheten av datalagring avhenger av formålet med behandlingen og det juridiske grunnlaget som anvendes:

  • Kontraktsforhold: Når personopplysninger behandles for å oppfylle en kontrakt mellom deg og TF Bank Nordic – for eksempel for kredittgodkjenning, betalingsbehandling eller kundeservice – beholdes de gjennom hele kontraktsforholdet.
  • Juridiske forpliktelser: For å overholde lovpålagte krav, som de under loven om hvitvasking og finansiering av bekjempelse av terrorisme (AML/CTF) og regnskapsloven, beholder TF Bank Nordic relevante personopplysninger i henholdsvis fem (5) og syv (7) år, etter at kundeforholdet er avsluttet eller regnskapsåret er avsluttet.
  • Ingen kontraktsforhold: Hvis du har kontaktet TF Bank Nordic uten å inngå en kontraktsavtale, og det ikke er noen juridisk forpliktelse til å beholde dine data, vil dine personopplysninger kun bli lagret så lenge det er nødvendig for å oppfylle det relevante formålet. Vanligvis overstiger ikke denne perioden tre (3) måneder, med mindre en lengre oppholdsperiode er berettiget.
  • Beskyttelse mot juridiske krav: I visse tilfeller, selv der det ikke foreligger noen juridisk forpliktelse, kan TF Bank Nordic beholde personopplysninger basert på en legitim interesse i å forsvare seg mot potensielle rettslige krav. Slik lagring er underlagt en nøye vurdering av nødvendighet og proporsjonalitet, og dataene vil bli lagret i samsvar med gjeldende lovbestemte foreldelsesfrister.

Vennligst merk at lagring av personopplysninger ikke innebærer at de kan brukes til formål utover det de opprinnelig ble samlet inn til. For eksempel kan data som oppbevares under regnskapsloven kun brukes til regnskapsformål og kan ikke brukes til markedsføring, profilering eller andre ikke-relaterte prosesseringsaktiviteter.

Du har alltid rett til å be om sletting av dine personopplysninger, som beskrevet i paragraf 8. Hvis vi ikke kan oppfylle forespørselen din på grunn av juridiske forpliktelser, vil vi informere deg om årsaken til avslaget.

Dine personopplysninger er beskyttet av bankhemmelighold, noe som betyr at TF Bank Nordic ikke har lov til å utlevere personopplysninger til uautoriserte parter. Før personopplysninger utleveres til autoriserte mottakere, sørger TF Bank Nordic for at tilstrekkelige tiltak tas for å sikre lovlig og sikker behandling. Dette inkluderer blant annet inngåelse av avtaler om overføring av personopplysninger eller avtaler om behandling av personopplysninger med mottakerne. Disse avtalene inkluderer rimelige kontraktsmessige, juridiske, tekniske og organisatoriske tiltak for å sikre at dataene dine behandles med et tilstrekkelig beskyttelsesnivå og i samsvar med gjeldende lov.

Før de deler, vurderer TF Bank Nordic nøye nødvendigheten og proporsjonaliteten av behandlingen for å sikre at den samsvarer med dine rettigheter i henhold til personvernlovgivningen. All behandling utføres med passende sikkerhetsmekanismer på plass.

Personopplysninger vil bli utlevert eller overført til følgende kategorier av mottakere:

Leverandører, underleverandører og partnere

TF Bank Nordic kan utlevere personopplysninger til pålitelige leverandører, underleverandører og partnere. Disse mottakerne støtter TF Bank Nordic ved å tilby essensielle tjenester og funksjoner som TF Bank Nordic ikke kan utføre internt. Eksempler inkluderer leverandører av programvareløsninger, datalagringstjenester, forretningskonsulenter og tilknyttede selskaper.

Formål og rettslig grunnlag: Utlevering av personopplysninger til disse partene baseres på TF Bank Nordics legitime interesse i å få tilgang til nødvendige tjenester og operasjonell støtte. TF Bank Nordic sørger for at slik behandling er strengt nødvendig for å ivareta denne interessen, og at passende sikkerhetstiltak er på plass for å beskytte dine personopplysninger.

Selskaper innenfor TF Bank-gruppen

TF Bank Nordic kan dele personopplysninger med andre selskaper innenfor TF Bank -gruppen. Slik deling gjør det mulig for TF Bank Nordic å administrere driften effektivt, tilby sentraliserte IT- og sikkerhetstjenester, sikre konsistent kundeopplevelse og overholde interne styrings-, risikostyrings- og regulatoriske krav.

Formål og rettslig grunnlag: Deling av personopplysninger innen TF Bank -gruppen er basert på TF Bank Nordics legitime interesse (artikkel 6(1)(f) GDPR) i å sikre effektiv intern administrasjon, sentralisert IT- og sikkerhetsstyring, konsolidert rapportering, tilsyn med konsernrisiko og etterlevelse, samt oppfyllelse av juridiske og regulatoriske forpliktelser som gjelder for konsernet som helhet (f.eks. bekjempelse av hvitvasking,  kredittrisikoovervåking, kapitaldekning og revisjonskrav).

Myndigheter

TF Bank Nordic kan utlevere personopplysninger til offentlige myndigheter som politimyndigheter, forbrukervernmyndigheter, finansielle tilsynsorganer, skattemyndigheter eller domstoler, dersom slik utlevering er påkrevd eller tillatt ved lov. Dette kan for eksempel inkludere rapporteringsplikter knyttet til hvitvasking av penger (AML), finansiering av bekjempelse av terrorisme (CTF), forebygging av svindel, skatterapportering eller andre lovpålagte plikter.

Formål og rettslig grunnlag: Utlevering av personopplysninger til offentlige myndigheter er primært basert på TF Bank Nordics forpliktelse til å overholde gjeldende lover og regler (artikkel 6(1)(c) GDPR). I visse tilfeller kan opplysninger også være nødvendige for å oppfylle kontraktsforpliktelser overfor kundene eller basert på TF Bank Nordics legitime interesse (artikkel 6(1)(f)) i å beskytte sine operasjoner, kunder og systemer mot svindel, misbruk eller kriminell aktivitet.

I tillegg gir TF Bank Nordic informasjon til skattemyndigheter og kredittopplysningsbyråer i samsvar med gjeldende bank-, kredittopplysnings- og skattelovgivning.

Betalingstjenesteleverandører og finansinstitusjoner

TF Bank Nordic kan dele personopplysninger med betalingstjenesteleverandører og finansinstitusjoner som legger til rette for elektroniske betalinger for deg, og TF Bank Nordic. Disse tjenestene inkluderer ulike betalingsmetoder som direktebetaling og bankoverføringer.

Formål og juridisk grunnlag: Noen forhandlere bruker tredjeparts betalingstjenesteleverandører for å behandle betalinger, og dine data kan deles med dem til dette formålet. I tillegg kan TF Bank Nordic dele dine data med finansinstitusjoner for å gjennomføre transaksjoner som involverer kontoen din. Disse opplysningene er nødvendige for å gjennomføre betalingstransaksjoner initiert av deg, og er basert på det juridiske grunnlaget for å oppfylle avtalen mellom deg og TF Bank Nordic.

Byråer for forebygging av svindel

TF Bank Nordic kan dele personopplysninger med partnerorganisasjoner som tilbyr tjenester for forebygging og overvåking av svindel. Disse partnerne hjelper TF Bank Nordic med å oppdage og forhindre svindel, beskytte kundene og beskytte integriteten til finansielle transaksjoner.

Formål og juridisk grunnlag: Deling av personopplysninger med disse partene er nødvendig for å identifisere og forhindre svindel, misbruk og annen kriminell aktivitet. Denne behandlingen er basert på TF Bank Nordics legitime interesse (artikkel 6(1)(f) GDPR) i å beskytte sine operasjoner, kunder og finansielle systemer mot svindel og opprettholde sikkerheten og påliteligheten til sine tjenester.

Kredittbyråer

Hvis du søker om en tjeneste fra TF Bank Nordic som innebærer kreditt, kan personopplysningene dine bli delt med kredittopplysningsbyråene.

Formål og juridisk grunnlag: Dine data deles med kredittopplysningene for å vurdere din kredittverdighet, verifisere din identitet og kontaktinformasjon, samt hjelpe deg og andre kunder med å beskytte deg og andre kunder mot svindel. Denne informasjonsutvekslingen er nødvendig for å oppfylle TF Bank Nordics juridiske forpliktelser til å gjennomføre kredittvurderinger.

I tillegg baserer TF Bank Nordic seg på sin legitime interesse i å sikre ansvarlig utlånspraksis. Kredittbyråer har viktig finansiell informasjon som gjør det mulig for TF Bank Nordic å ta informerte kredittbeslutninger og unngå å gi kreditt til personer som kanskje ikke kan tilbakebetale den. Denne behandlingen vurderes nøye for å sikre at den er nødvendig og proporsjonal, og at dine rettigheter under personvernloven blir respektert.

En liste over relevante kredittbyråer finnes her: https://tfbank.se/media/0oqhse1j/credit-bureaus.pdf  

Gjeldsregistre

Når du søker om et kredittprodukt eller en tjeneste som involverer utsatt betaling, må TF Bank Nordic i noen markeder dele personopplysninger, inkludert kredittdata, med nasjonale gjeldsregistre.

Formål og rettslig grunnlag: Deling av personopplysninger med gjeldsregistre gjøres for å overholde obligatoriske rapporteringsplikter under nasjonal kredittregisterlovgivning. I noen markeder er finansinstitusjoner lovpålagt (artikkel 6(1)(c) GDPR) å rapportere forbrukerkredittinformasjon for å sikre en nøyaktig oversikt over total kreditteksponering og støtte ansvarlig utlån.

Inkassobyråer

TF Bank Nordic kan dele dine personopplysninger med inkassobyråer når ubetalte og utestående gjeld blir outsourcet eller solgt for innkreving.

Formål og juridisk grunnlag: Denne datadelingen er nødvendig for å inndrive utestående gjeld. Inkassobyråer kan behandle dine personopplysninger enten på vegne av TF Bank Nordic som databehandler eller under eget ansvar i samsvar med sine egne personvernerklæringer.

Det juridiske grunnlaget for denne behandlingen er TF Bank Nordics legitime interesse i å innkreve eller selge utestående gjeld.

Profilering i forbindelse med behandling av personopplysninger

Når du bruker visse digitale tjenester, kan dine personopplysninger bli utsatt for profilering. Profilering innebærer automatisert analyse av informasjon om din atferd, preferanser eller økonomiske situasjon for å tilpasse tjenester, innhold eller kommunikasjon til dine sannsynlige interesser.

For eksempel kan profilering brukes til å:

  • Finn ut hvilke markedsføringsbudskap som er mest relevante for deg,
  • Optimalisere kundeserviceinteraksjoner,
  • Prioriter kommunikasjonskanaler for påminnelser eller betalingsvarsler.

Disse prosessene kan innebære bruk av maskinlæringsmodeller og andre former for kunstig intelligens for å forbedre nøyaktigheten og forbedre din totale brukeropplevelse. I noen tilfeller kan dataene dine sammenlignes med andre brukere som viser lignende atferdsmønstre for å identifisere de mest passende tilbudene, kommunikasjonsmetodene eller tjenestefunksjonene. TF Bank Nordic tester og validerer kontinuerlig sine profileringsmodeller for å oppdage potensiell skjevhet og sikre at alle utfall er rettferdige, nøyaktige og ikke-diskriminerende.

Selv når profilering benyttes, sørger TF Bank Nordic for at meningsfull menneskelig tilsyn opprettholdes for å overvåke resultater og forhindre urettferdige eller utilsiktede effekter.

Du har rett til å protestere mot profilering for markedsføringsformål når som helst. I noen tilfeller kan du også velge å avslutte spesifikke tjenester som involverer profilering for personalisering.

Automatiserte beslutninger med betydelig innvirkning

I visse tilfeller kan avgjørelser om deg bli tatt helt gjennom automatisert behandling. Disse avgjørelsene kan ha juridiske konsekvenser eller på annen måte påvirke deg betydelig, for eksempel ved å avgjøre om kreditt gis eller avslås, vurdere svindelrisiko eller verifisere legitimiteten til en transaksjon.

Slike beslutninger er basert på en vurdering av:

  • Informasjonen du gir,
  • Data fra kredittvurderingsbyråer,
  • Interne data fra dine tidligere møter med TF Bank Nordics tjenester.
  • Disse vurderingene innebærer ofte profilering, hvor ulike faktorer vurderes ved hjelp av automatiserte modeller, inkludert maskinlæring, for å danne et helhetlig beslutningsgrunnlag.

Automatisert beslutningstaking utføres kun når det er nødvendig å vurdere søknaden din og inngå eller gjennomføre en kredittavtale med deg, eller når loven krever det (for eksempel ved kontroll av hvitvasking).

Denne behandlingen er basert på artikkel 6(1)(b) og artikkel 22(2)(a) i GDPR, da det kreves for å avgjøre om vi kan gi deg kreditt under ansvarlige utlånsstandarder. Vi er ikke avhengige av ditt samtykke for disse beslutningene, da de utgjør en essensiell del av vårt kontraktsforhold og regulatoriske forpliktelser som kredittleverandør.
Eksempler på automatiserte beslutninger inkluderer:

  • Kredittverdighetsvurderinger ved søknad om kreditttjenester,
  • Identifisering av potensielle svindelrisikoer,
  • Verifisering av transaksjonens legitimitet,
  • Vurdering av risiko knyttet til hvitvasking eller sanksjoner

For å beskytte dine rettigheter og friheter sørger TF Bank Nordic for at passende sikkerhetsmekanismer er på plass. Disse sikkerhetstiltakene inkluderer retten til menneskelig inngripen, noe som betyr at du kan be en kvalifisert person om å gjennomgå enhver automatisert beslutning og ta hensyn til dine individuelle omstendigheter før et endelig resultat bekreftes. Du har alltid rett til:

  • Innvending mot avgjørelsen,
  • Be om en manuell gjennomgang av avgjørelsen,
  • Send inn tilleggsinformasjon som kan påvirke utfallet.

TF Bank Nordic gjennomgår jevnlig disse automatiserte beslutningsmodellene for å sikre at de er rettferdige, nøyaktige og i samsvar med gjeldende lover. TF Bank Nordic utfører også regelmessig validering og rettferdighetstesting for å oppdage potensiell skjevhet og for å sikre at automatiserte beslutninger tas på en rettferdig og ikke-diskriminerende måte.

For mer informasjon eller for å utøve disse rettighetene, vennligst kontakt oss ved å bruke detaljene i seksjon 12.

TF Bank Nordic arbeider for å behandle personopplysninger innenfor EU/EØS når det er mulig. I visse tilfeller kan det imidlertid være nødvendig å overføre data til land utenfor dette området, for eksempel når de deles med leverandører og underleverandører som opererer utenfor EU/EØS.

TF Bank Nordic sørger for at enhver slik overføring skjer i samsvar med personvernforordningen (GDPR), og at dine personopplysninger forblir beskyttet på tilsvarende nivå, inkludert respekt for dine rettigheter som datasubjekt. Overføringer beskyttes gjennom standard kontraktsklausuler godkjent av Europakommisjonen eller andre juridisk anerkjente mekanismer som sikrer et tilstrekkelig beskyttelsesnivå.

Hvis du foretar et kjøp fra en forhandler utenfor EU/EØS, kan overføring av dine personopplysninger til den forhandleren være nødvendig for å fullføre transaksjonen. Dette betyr at dataene dine kan bli behandlet i et tredjeland.

For mer informasjon om sikkerhetstiltakene som gjelder i forbindelse med slike overføringer, eller for å be om en kopi av de relevante beskyttelsestiltakene, er du velkommen til å kontakte oss ved å bruke opplysningene i seksjon 12. Du kan også lære mer om tilstrekkelige beskyttelsesnivåer, standard kontraktsklausuler og bindende selskapsregler på nettsiden til den svenske datatilsynet (IMY).

Sikringer for overføringer til tredjeland

Når personopplysninger overføres til land utenfor EU/EØS, sørger TF Bank Nordic for at passende sikkerhetstiltak er på plass i samsvar med gjeldende databeskyttelsesforskrifter. Disse sikkerhetstiltakene kan inkludere:

  • Tilstrekkelighetsbeslutninger: Overføringer kan gjøres til land som Europakommisjonen har fastslått tilbyr et tilstrekkelig nivå av databeskyttelse. I slike tilfeller forblir dine rettigheter fullt ut beskyttet.
  • Standard kontraktsklausuler (SCC): TF Bank Nordic kan inngå SCC-er godkjent av Europakommisjonen sammen med mottakeren av dataene. Disse klausulene krever at mottakeren anvender samme beskyttelsesnivå som innenfor EU/EØS. Der det er nødvendig, vurderer TF Bank Nordic også mottakerlandets juridiske miljø og iverksetter ytterligere tekniske og organisatoriske tiltak for å redusere identifiserte risikoer.
  • Bindende selskapsregler (BCR) vedtatt av noen av våre tjenesteleverandører, som sikrer et konsekvent beskyttelsesnivå på tvers av deres globale virksomhet.
  • EU-USAs rammeverk for personvern: For overføringer til sertifiserte amerikanske selskaper kan TF Bank Nordic støtte seg på Data Privacy Framework, hvor deltakende organisasjoner forplikter seg til spesifikke personvernprinsipper som sikrer tilstrekkelig beskyttelse av personopplysninger.

Hvis du har spørsmål om overføringer til tredjeland eller hvilke sikkerhetstiltak som gjelder, er du velkommen til å kontakte oss. Se seksjon 12 for kontaktinformasjon.

For å tilby en personlig, sikker og sømløs opplevelse bruker TF Bank Nordic informasjonskapsler og lignende sporingsteknologier på våre digitale plattformer, inkludert nettsiden, My Pages, mobilappen og betalingsløsninger hos partnerforhandlere. Disse teknologiene hjelper oss med å huske dine preferanser, forbedre tjenestene våre, analysere brukeradferd og presentere tilbud og innhold som er relevante for deg. I hvert grensesnitt finner du detaljert informasjon om hvilke typer sporing som brukes, og hvordan du kan samtykke til eller nekte slik sporing i samsvar med gjeldende forskrifter.

Rettsgrunnlag: Legitim interesse og samtykke (artiklene 6.1(f) og 6.1(a) GDPR). Behandlingen av dine personopplysninger gjennom informasjonskapsler og lignende teknologier er basert på vår legitime interesse i å sikre funksjonaliteten, sikkerheten og ytelsen til våre digitale tjenester, samt ditt samtykke når det kreves — for eksempel for analyse, personalisering eller markedsføringsformål. Vi har nøye balansert våre interesser mot din rett til privatliv og konkludert med at denne behandlingen er nødvendig for å forbedre brukeropplevelsen din og opprettholde en høy standard på tjenestekvalitet.

Hvis du ønsker å vite mer om denne vurderingen, eller ønsker å trekke tilbake ditt samtykke eller protestere mot behandlingen, er du velkommen til å kontakte oss. Se kontaktinformasjon i seksjon 12.

Detaljert informasjon om hvilke typer informasjonskapsler og sporingsteknologier vi bruker, deres formål, og hvordan du kan administrere eller avslå dem, er tilgjengelig i hvert respektive grensesnitt og i vår informasjonskapselpolicy.

Rett til informasjon

Du har rett til å få informasjon om hvordan TF Bank Nordic behandler dine personopplysninger, og du kan kontakte TF Bank Nordic hvis du ønsker detaljert informasjon om behandlingen av dine personopplysninger. TF Bank Nordic kan be deg være spesifikk på dette området.

Retten til å trekke tilbake samtykke

Du har rett til å trekke tilbake ditt samtykke til behandling av personopplysninger for markedsføringsformål, inkludert både direkte markedsføring og bruk av sporingstjenester, som informasjonskapsler.

Rett til tilgang

Du har rett til å be om tilgang til dine personopplysninger behandlet av TF Bank Nordic, med mindre TF Bank Nordic har rett eller juridisk forpliktelse til ikke å dele personopplysningene, eller hvis dataene kan utleveres på en sikker måte.

Retten til dataportabilitet

Du har rett til å be om en kopi av personopplysningene om deg som TF Bank Nordic oppbevarer for oppfyllelse av en kontrakt med deg, eller basert på ditt samtykke, i maskinlesbart format. Dette gjør at du kan bruke disse dataene andre steder, for eksempel for å overføre dine personlige data til en annen dataansvarlig/mottaker.

Rett til korrigering og sletting

Du har rett til korrigering eller sletting av dine personopplysninger dersom visse krav er oppfylt og TF Bank Nordic ikke lenger kan dokumentere et juridisk grunnlag for behandlingen, med hensyn til bestemmelsene i paragraf 4 i denne personvernerklæringen.

Rett til å begrense behandling

Med forbehold om lovpålagte krav, hvis oppfyllelse må vurderes fra sak til sak, inkluderer retten til å begrense behandlingen også din rett til å be om begrensning av databehandling.

Rett til å klage

Du har rett til å sende inn en klage knyttet til databehandling direkte til TF Bank Nordic, se kontaktinformasjon under seksjon 2. Hvis du er misfornøyd med svaret fra TF Bank Nordic, har du rett til å sende inn en klage til relevant tilsynsmyndighet, se kontaktinformasjon under seksjon 10.

Retten til å protestere

Du har rett til å protestere mot behandling av dine personopplysninger basert på legitime interesser, med mindre den legitime interessen veier tyngre enn dine grunnleggende rettigheter og friheter. Du har også rett til å protestere mot behandling for markedsførings- eller profileringsformål. Hvis du ønsker at TF Bank Nordic skal slutte å sende promoteringsmeldinger til din e-postadresse, kan du sende oss en e-post eller melde deg fra å motta dem ved å følge instruksjonene under "Avmeld" på slutten av hver kommunikasjon.

Svensk datatilsyn: Boks 8114, 104 20 Stockholm, Sverige

Telefon: +46 8 657 6100
Faks: +46 8 652 8652
E-post: imy@imy.se

 

Norsk datatilsyn: Datatilsynet
Postboks 458 Sentrum
0105 Oslo

postkasse@datatilsynet.no

Vi streber alltid etter å håndtere dine personopplysninger med største forsiktighet og i samsvar med høye standarder. Hvis du har spørsmål, bekymringer eller kommentarer om hvordan vi håndterer dine personopplysninger, er du velkommen til å kontakte oss. Vennligst finn e-postadresser for alle markeder vi opererer i.

Juridisk navn

 Land

PERSONVERN e_mail

TF Bank Nordic Sverige

Sverige

privacy@tfbank.se

TF Bank Nordic Norway

Norge

privacy@tfbank.no

TF Bank Nordic Finland

Finland

privacy@tfbank.fi

TF Bank Nordic Polen

Polen

privacy@tfbank.pl

TF Bank Nordic Tyskland

Tyskland

privacy@tfbank.de

TF Bank Nordic Austria

Østerrike

privacy@tfbank.at

TF Bank Nordic Spania

Spania

privacy@tfbank.es

Vi hjelper deg gjerne!

TF Bank Nordic har utnevnt en personvernansvarlig (DPO) som har ansvar for å overvåke etterlevelse av gjeldende databeskyttelseslovgivning. Du kan kontakte vår DPO ved å sende en e-post til dpo@tfbank.se ved å skrive til oss på:

Attn: DPO

TF Bank Nordic AB

Boks 947

501 10 Borås, Sverige

 

Hvis du, etter å ha kontaktet oss, fortsatt er misfornøyd med hvordan vi behandler dine personopplysninger, har du rett til å sende inn en klage til relevant tilsynsmyndighet. I Sverige er dette den svenske dataskyddsmyndigheten (Integritetsskyddsmyndigheten, IMY), som har ansvar for å sikre at personopplysninger behandles lovlig og i samsvar med gjeldende forskrifter. Du finner kontaktinformasjon til IMY i seksjon 11 ovenfor.

 

Vi verdsetter tilbakemeldingene dine og ser på det som en mulighet til å forbedre våre tjenester og personvernpraksis.