I helgen og på mandag opplevde flere av våre kunder at betalinger med TF Bank Mastercard ble avvist. Dette skyldtes tekniske problemer som følge av systemoppdateringer. På tirsdag er situasjonen løst, og kortene skal fungere som normalt. Hvis du lurer på noe angående betalingsproblemene, har vi svart på noen vanlige spørsmål om de tekniske problemene med transaksjonene i denne saken.
Hvorfor kan jeg ikke betale med mitt kort akkurat nå?
Rundt halvparten av våre kunder opplever for tiden at transaksjonene deres blir avvist. Dette skyldes en teknisk feil i våre systemer, som følge av oppdateringer i våre betalingssystemer.
Hvorfor viser kortet mitt at et beløp er reservert?
Selv om du får opp avvist, reserveres transaksjonene som er forsøkt gått gjennom på kortet ditt. Du vil ikke bli trukket noe for de beløpene som nå er reservert på kortet. Beløpet betales tilbake i løpet av mandagen eller tirsdagen.
Er alle systemer nede?
Våre kunder rapporterer om at TF Bank-appen fungerer som normalt. Det er kun transaksjonene som påvirkes av de nåværende tekniske problemene.
Når er problemet løst?
Vi jobber aktivt med å fikse problemene, og ser for oss at alles kort skal fungere som normalt igjen i løpet av dagen.
Hvorfor kan jeg ikke ta ut penger i minibank?
De tekniske problemene gjør at minibankuttak ikke fungerer for enkelte kunder for øyeblikket. Vi jobber intensivt for å løse problemet så raskt som mulig.
Jeg må sperre kortet mitt, men får ikke tilgang til Min Side eller TF Bank-appen. Hva gjør jeg?
Dersom du trenger å sperre kortet ditt og ikke har tilgang til Min Side eller appen, kan du kontakte vår sperretjeneste på telefon +47 56 99 92 00 for hjelp.
Hva bør jeg gjøre nå?
Hvis transaksjonene dine blir avvist, anbefaler vi deg å bruke andre kort for betalinger som haster. Kortet ditt vil fungere som normalt igjen med en gang problemet er løst, og du trenger heller ikke å gjøre noe for å fjerne beløpet som er reservert.