Fra tid til annen hender det at varer og tjenester ikke blir levert som avtalt av ulike grunner. Da kan det være godt å vite at dersom du har betalt for varen eller tjenesten med ditt kredittkort fra TF Bank Mastercard har du muligheter for å få beløpet refundert.
Har du ikke kredittkort fra TF Bank Mastercard? Finn ut mer om kortet her.
Eff. Rente 26,69% kr 25.000/12 mnd, kost. 3 337 totalt kr. 28 337
Sist oppdatert: 29.06.2023
Har du bestilt en vare eller tjeneste fra et selskap som av en eller annen grunn ikke kan levere tjenesten som avtalt har du mulighet for å melde inn reklamasjon til kortselskapet. Dette gjelder blant annet også i tilfeller hvor leverandør går konkurs.
For å kreve reklamasjon på din transaksjon er det visse forutsetninger som må være på plass.
Dersom du ønsker å reklamere på en transaksjon foretatt med ditt TF Bank Mastercard trenger vi noen opplysninger fra deg om saken og transaksjonen. Følg linken under for å laste ned og fylle ut skjema for reklamasjon. Send dette inn til oss på e-post kort@tfbank.no. Husk å legge ved dokumentasjon du har tilgjengelig for transaksjonen.
Reklamasjonsretten dekker flere aspekter hvor selger ikke leverer det du har betalt for. Blant annet er det mulighet for å få dekket reklamasjoner og få pengene tilbake dersom:
Merk at reklamasjonen kun gjelder for selve transaksjonen og ikke påfølgende tap som eksempelvis dekning av forhåndsbetalt hotell ved kansellert flyreise og lignende. Kravet du melder inn må med andre ord være likt det du har ovenfor selger eller tjenestetilbyder og kan bare være pengekrav.
Dersom du har bestilt en pakkereise og en av partene går konkurs må du henvende deg til leverandør av pakkereisen. Skulle i tilfelle også leverandør av pakkereisen gå konkurs kan det være aktuelt for deg å få refusjon fra reisegarantifondet. Finn mer informasjon om reisegarantifondet her.
Dersom du oppdager ukjente transaksjoner på ditt kredittkort bør du midlertidig sperre kortet til du har fått avklart hvor transaksjonen kommer fra. Dette kan du enkelt gjøre ved å logge inn på MinSide og midlertidig sperre ditt kort under "Mitt kort" -> "Aktivere og sperre".
Mistenker du at kortet er misbrukt bør kortet sperres snarest. Dette kan du gjøre ved å ringe den døgnåpne sperretjenesten på tlf 56 99 92 00 eller +47 56 99 92 00 fra utlandet. Alternativt kan du også sperre kortet permanent på MinSide.